top of page

ΑΠΟΛΥΣΗ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


Αν ξέρεις πώς να το εκμεταλλευτείς προς όφελος σου…


Όσο και να μην το πιστεύεις, το να απολυθείς μπορεί να γίνει μια θετική εμπειρία-αν σε

κάνει να σκεφτείς και να αξιολογήσεις ξανά την καριέρα σου, τα οικονομικά σου, τις

δυνατότητες σου και τις δυνάμεις σου. Λίγο πολύ όλοι έχουμε χάσει κάποτε μία δουλεία

και ξέρουμε ότι αρχικά τα πράγματα φαίνονται πολύ δύσκολα: δεν έχεις μόνο να

αντιμετωπίσεις όλα τα συναισθήματα της απόρριψης αλλά να ανησυχείς και για το πώς θα

πληρωθεί η ΔΕΗ , το δάνειο, το νοίκι και η πιστωτική κάρτα. Μην πανικοβάλλεσαι όμως και

προσπάθησε να βάλεις τα πράγματα σε μία σειρά.


ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΣΟΚ

Το να χάσεις την δουλεία σου είναι μία απώλεια . Χάνεις τις συνήθεις σου , το εισόδημα

σου, μέρος της ταυτότητα σου. Σε αυτή την πρώτη φάση κάλο είναι να προσφέρεις στον

εαυτό σου λίγες ημέρες για να συνειδητοποιήσεις τι ακριβώς συνέβη και να τοποθετήσεις

την κατάσταση στις σωστές διαστάσεις. Μίλησε χωρίς να ντραπείς με κοντινά πρόσωπα,

φίλους η συγγενείς που θα σε ακούσουν χωρίς κριτική διάθεση. Είναι η στιγμή που τους

χρειάζεσαι. Αν νιώθεις ότι όλα σου πάνε στραβά και «ότι δεν αξίζεις», φτιάξε μια λίστα με

αυτά που σου αρέσουν στην ζωή σου και τον εαυτό σου και όλα έχεις κατορθώσει μέχρι

τώρα και σε κάνουν να νιώθεις υπερήφανη. Οι φίλοι σου ή ο σύντροφός σου μπορούν να

σε βοηθήσουν.


Δοκίμασε να ξυπνάς την ώρα που ξυπνούσες όταν εργαζόσουν και να κάνεις πράγματα

που σου προσφέρουν αυτοπεποίθηση, όπως το να διαβάσεις μια βιογραφία κάποιου που

έχει μία θετική στάση απέναντι στις δυσκολίες ή να φοράς τα αγαπημένα σου ρούχα.

Αν πάλι νομίζεις ότι χρειάζεσαι να μείνεις κάποιες ημέρες στο σπίτι με την ρόμπα και τις

παντόφλες βλέποντας τηλεόραση, κάν’ το. Φρόντισε όμως να προσδιορίσεις από την αρχή

το διάστημα που θα μείνεις άπραγη.


ΠΡΟΣΕΞΕ ΟΜΩΣ

Παρ’ όλο που δεν είναι ο κανόνας, μερικές φορές μία απόλυση μπορεί να φέρει στην

επιφάνεια βιώματα από το παρελθόν και να σε οδηγήσει σε κάποιο καταθλιπτικό

επεισόδιο.


Παρατήρησε τον εαυτό σου και αν δεις από ένα μήνα και πάνω δεν έχεις διάθεση να

σηκωθείς το πρωί, έχεις δυσκολία στον ύπνο (είτε αυτό είναι αϋπνία είτε υπνηλία), έχεις

αλλαγές στις συνήθειες του φαγητού (έχεις ξεχάσει τον δρόμο για την κουζίνα η βρίσκεσαι

συνέχεια με το κεφάλι μέσα στο ψυγείο), δεν φροντίζεις τον εαυτό σου, έχεις πέσει σε

αδράνεια η κάνεις αρνητικές και απαισιόδοξες σκέψεις, τότε ταλαιπωρείσαι από κάποιο

καταθλιπτικό επεισόδιο και ίσως χρειαστεί να ζητήσεις την βοήθεια ενός ειδικού.

Μερικές φορές επίσης μπορεί να παρατηρήσεις ότι έχεις τα συμπτώματα μίας κρίσης

πανικού που εκδηλώνεται με εφίδρωση, ζαλάδες, ταχυπαλμίες, χάσιμο του ελέγχου και

πεποίθηση ότι κάτι κακό θα συμβεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως τα συμπτώματα

υποχωρούν σε λιγότερο από ένα μήνα, οπότε θα έχεις κιόλας επανέλθει στον στίβο της

δράσης.

Comments


bottom of page